چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور | آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها اعلام شد آیا زالودرمانی در علم پزشکی مورد تایید است؟ پدیده مد و مدگرایی خوب است یا بد؟ مدیریت اقتصادی خانواده چطور امکانپذیر است؟ هر کدملی یک مراقب سلامت دارد | پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده + جزئیات عربستان سعودی: زائران حج فقط با کارت هوشمند می‌توانند وارد مکه شوند پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۱۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران تا پایان هفته آیا تمدیدنکردن گواهینامه، مانع پرداخت خسارت بیمه می‌شود؟
سرخط خبرها

نام‌نویسی حضوری فقط برای کلاس اولی‌ها

  • کد خبر: ۶۷۶۳۱
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
نام‌نویسی حضوری فقط برای کلاس اولی‌ها
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی: اولیا باید برای ثبت نام قطعی فرزندان خود در سامانه «سیدا» اقدام کنند

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با در نظر گرفتن شرایط خاص کرونا ابلاغ شد و طی آن فقط ثبت نام کلاس اولی‌ها به صورت حضوری خواهد بود.


قاسمعلی خدابنده در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام جزئیات نحوه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده افزود: وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان را با سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار به اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.


وی با اشاره اجرای کامل پیش ثبت نام ومجازی از طریق سامانه «سیدا» و از طریق درگاه http://pada.medu.ir افزود: لازم است مدیران مدارس با توجه به دستورالعمل وزارتخانه برای اطلاع رسانی این موضوع به اولیای دانش آموزان اقدام کنند.
وی در تشریح چگونگی ثبت نام اظهار کرد: فرایند تعیین کلمه و رمز عبور، یا بازنشانی آن برای دانش آموزان برای استفاده در سامانه pada از طریق سیدا و توسط مدیر مدرسه صورت می‌گیرد. لازم است از طریق مکانیزم‌هایی که در سامانه پیش بینی شده یا دیگر راه‌های امن، این موارد در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.


اعلام زمان ثبت نام در سامانه «سیدا»

خدابنده گفت: زمان ثبت نام دوره‌های مختلف تحصیلی بر اساس ضوابط مربوط در سامانه سیدا اعلام خواهد شد.
وی درباره نحوه ثبت نام کلاس اولی‌ها نیز این گونه توضیح داد: تنها ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از یک خرداد ماه آینده به صورت حضوری انجام خواهد شد. بدیهی است بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه‌های سنجش بدو ورود، ثبت نام قطعی خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سیدا، ثبت نام میان پایه‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود و دانش آموزان در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام می‌شوند. وی با اشاره به اینکه نیازی به مراجعه این نوع دانش آموزان به مدرسه نیست اظهار کرد: ثبت نام خودکار میان پایه‌ها موقت است و دانش آموز یا اولیای وی باید با مراجعه به درگاه
http://pada.medu.ir برای نهایی کردن ثبت نام خود اقدام کنند. وی افزود: اولیا می‌توانند درصورت تمایل ۴ مدرسه دیگر را نیز به عنوان گزینه ثبت نام انتخاب کنند. لازم به ذکر است چنانچه دانش آموز یا اولیای وی در زمان مشخص شده به درگاه مراجعه نکنند، سامانه به طور خودکار ثبت نام دانش آموز را در مدرسه فعلی نهایی خواهد کرد.


الزمات پایه ششم و نهم

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که اگر دانش آموزی در زمان مقرر به درگاه pada مراجعه نکرد و ثبت نام وی قطعی شد، اما متقاضی ثبت نام در مدرسه دیگری بود چه باید بکند، نیز افزود: این دانش آموزان باید به سامانه pada مراجعه کنند و برای لغو ثبت نام در مدرسه مبدأ با تأیید مدیر مدرسه و ثبت نام مجدد در مدرسه مقصد اقدام کنند.


خدابنده تصریح کرد: درباره دانش آموزان پایه‌های ششم و نهم که در پایان دوره ابتدایی یا متوسطه اول پرونده شان در مدرسه بایگانی شده است و برای ثبت نام پایه بالاتر مراجعه نکرده اند، لازم است مدیران مدارس فهرست این دانش آموزان را برای پیگیری ثبت نام به مسئول آموزش مقطع منطقه تحویل بدهد تا وضعیت تحصیلی آنان توسط اداره آموزش و پرورش منطقه پیگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->